Menu Zamknij

WTRYSKIWACZE

W aparaturze paliwowej do silników Diesla stosowane są pompy wtryskowe klasyfikowane w kilku grupach. Główny podział dotyczy pomp pojedynczych, kasetowych, rzędowych i rotacyjnych. Pompy kasetowe według swojej specyfiki produkowane są  tylko w wersjach mechanicznych. Pozostałe w wersjach mechanicznych, dosterowywanych elektronicznie lub w pełni sterowanych elektronicznie (w tym pomp wysokociśnieniowych typu Common Rail).

Specyfika konstrukcyjna pomp nakłada swoje wymogi na procesy diagnostyki, weryfikacji, kalibracji i końcowego testowania na stanowisku badawczo-probierczym. Niemniej każda dostarczona pompa jest przygotowywana do weryfikacji poprzez jej czyszczenie, mycie i oględziny wstępne. Przed rozdetalowaniem pompy wykonywane są pomiary w zakresie podstawowym. Weryfikacja pompy wykonywana jest celem określenia występujących nieprawidłowości i wad, które muszą być wyeliminowane przed jej ponownym  zmontowaniem. Podczas złożenia pompy wykonują się nastawy wewnętrzne. Każda pompa montowana jest na nowym zestawie uszczelnień, ponieważ każdy element uszczelniający jest jednorazowego użytku. Ostateczna technologiczna kalibracja i testowanie pomp odbywają się na stanowiskach badawczo-probierczych na podstawie test-planów (kart prób) producenta. Wyjątek stanowią pompy do których test-plany lub technologia naprawy nie są dostępne. Takie pompy  testowane są zgodnie z technologiami serwisowymi w trybie porównawczym.  W ten sposób pompy wracają do klientów wyłącznie technicznie sprawne. Na żądanie klientów przy wydaniu naprawionych pomp, również wydawane są protokoły ze stanowisk badawczo-probierczych.

W przypadku braku dostępności na rynku odpowiednich części zamiennych, do napraw mogą być stosowane części regenerowane. W tym przypadku proces naprawy pomp nosi charakter ich regeneracji, czyli przywrócenia uszkodzonym i zużytym częściom zdolności eksploatacyjnej.

Naprawa każdej pompy objęta jest dwunastomiesięczną odpowiedzialnością naszej firmy za jakość wykonanej usługi z tytułu rękojmi.

Poprzedni
Następny

Właściwa regulacja i kalibracja pomp paliwowych wymaga rzetelnego
spełnienia wymaganych przez producentów norm. Jest to możliwe jedynie przy
wykorzystaniu wskazanych przez producenta typów stanowisk probierczych,
właściwego osprzętu w postaci wtryskiwaczy kalibracyjnych, przewodów
paliwowych, łączników, urządzeń sterujących, narzędzi specjalistycznych a także
odpowiedniego płynu kalibracyjnego. 
Testy wykonane na rozkalibrowanych stanowiskach, niewłaściwym osprzęcie
lub nieodpowiednim płynie kalibracyjnym nie dają podstaw do stwierdzenia
pozytywnego wyniku wykonanej naprawy. W związku z tym wszystkie urządzenia
naszej firmy przechodzą regularnie okresowe rygorystyczne badania i kalibracje
wykonywane przez przedstawicieli producentów.  

Każda naprawa pompy może być potwierdzona protokołem końcowym. Zgłaszając chęć otrzymania protokołu z naprawy pompy należy jednak pamiętać kilka podstawowych zasad.  Po pierwsze, zgłosić żądanie podczas zlecenia naprawy , a po drugie pamiętać, iż protokoły występują w postaci wydruku maszynowego (automatycznego) lub manualnego. Protokoły maszynowe generowane  są automatycznie przez stanowiska badawczo-probiercze ale tylko i wyłącznie dla pomp w pełni sterowanych elektronicznie. Dla pomp mechanicznych nie występuje możliwość automatycznej rejestracji danych, w związku z tym wyniki pomiarów notowane są manualnie i później również manualnie przenoszone są na odpowiednie formularze. 

Language »