Pompy wtryskowe, PLD i Comon Rail
Pompowtryskiwacze
Wtryskiwacze tradycyjne i Common Rail
Każda naprawa pompy może być potwierdzona protokołem końcowym. Zgłaszając chęć otrzymania protokołu z naprawy pompy należy jednak pamiętać kilka podstawowych zasad. Po pierwsze, zgłosić żądanie podczas zlecenia naprawy , a po drugie pamiętać, iż protokoły występują w postaci wydruku maszynowego (automatycznego) lub manualnego. Protokoły maszynowe generowane są automatycznie przez stanowiska badawczo-probiercze ale tylko i wyłącznie dla pomp w pełni sterowanych elektronicznie. Dla pomp mechanicznych nie występuje możliwość automatycznej rejestracji danych, w związku z tym wyniki pomiarów notowane są manualnie i później również manualnie przenoszone są na odpowiednie formularze.
Właściwa regulacja i kalibracja pomp paliwowych wymaga rzetelnego
spełnienia wymaganych przez producentów norm. Jest to możliwe jedynie przy
wykorzystaniu wskazanych przez producenta typów stanowisk probierczych,
właściwego osprzętu w postaci wtryskiwaczy kalibracyjnych, przewodów
paliwowych, łączników, urządzeń sterujących, narzędzi specjalistycznych a także
odpowiedniego płynu kalibracyjnego.
Testy wykonane na rozkalibrowanych stanowiskach, niewłaściwym osprzęcie
lub nieodpowiednim płynie kalibracyjnym nie dają podstaw do stwierdzenia
pozytywnego wyniku wykonanej naprawy. W związku z tym wszystkie urządzenia
naszej firmy przechodzą regularnie okresowe rygorystyczne badania i kalibracje
wykonywane przez przedstawicieli producentów.