ASO Wachowiak jest pierwszą i obecnie jedyną w Polsce firmą oferującą pełne naprawy wtryskiwaczy Bosch Common Rail wykonywane zgodnie z technologją firmy Bosch.

Naprawy wtryskiwaczy Delphi Common Rail z paskiem kodowym C3I oraz pompowtryskiwaczy Delphi E1 do samochodów Volvo FH-12 i FH-16 w ASO Wachowiak są już dostępne.

sprzedaż
17 sierpień 2017,  

Warto wiedzieć



Pracownik serwisu zleceniodawcy

Diagnostyka

 

Układy elektroniczne.

 

Pojawienie się rynku układów elektronicznych w pojazdach mechanicznych oraz komputerowych urządzeń diagnostycznych spowodowało w serwisach samochodowych gwałtowne zaniechanie w diagnostyce praktyk stosowania bezpośrednich pomiarów mechaniczno-hydraulicznych. Stanowiące wyjątek tak zwane „pomiary menzurkowe” stosowane w układach Common Rail nie zmieniają, w istocie rzeczy, poprawności powyższego stwierdzenia.

 

Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź jest bardzo prosta – tak jest wygodniej. Wygodniej jest podłączyć do komputera pokładowego elektroniczne urządzenie diagnostyczne i poprzez odczytanie kodów błędów ustalić przyczynę wadliwej pracy pojazdu. Niestety taka „wygoda” często słono kosztuje. Związane to jest z bardzo prostymi ograniczeniami technicznymi. Ilością i właściwościami czujników pojazdu oraz oprogramowaniem jego komputera (jednego lub całego zespołu).  

 

Wyświetlane przez elektroniczne urządzenie diagnostyczne wartości poszczególnych parametrów pracy pojazdu pochodzą przeważnie z bezpośrednich pomiarów dokonywanych przy pomocy czujników lub są wartościami kalkulowanymi (obliczanymi) przez komputer.

 

Wartości bezpośrednio mierzone przez czujniki pojazdu dają znacznie bardziej wiarygodną informację o stanie technicznym badanego pojazdu niż wartości kalkulowane. Dlatego odczyty z komputerowych urządzeń diagnostycznych muszą być interpretowane przez diagnostów w oparciu o stan wiedzy technicznej dotyczącej danego pojazdu oraz doświadczenie praktyczne.

 

Diagnostyka silnika.

 

Jest to podstawowa czynność serwisowa. Niestety, czasami mocno zaniedbywana przez mechaników lub dokonywana w sposób niewłaściwy.

 

Właściwa diagnostyka silnika obejmuje:

  

  • Pomiar szczelności cylindrów;
  • Pomiar wysokości podniesienia tłoków (wystawienia tłoków ponad płaszczyznę bloku);
  • Stan układów zasilania paliwem i prądem.
  • Sprawdzenie szczelności hydraulicznej silnika (przecieki zewnętrze i wewnętrzne).

 

Należy zaznaczyć, iż pomiaru szczelności cylindrów nie da się zastąpić pomiarem kompresji, ponieważ pomiar szczelności daje bardziej wiarygodną ocenę stanu technicznego poszczególnych cylindrów.