ASO Wachowiak jest pierwszą i obecnie jedyną w Polsce firmą oferującą pełne naprawy wtryskiwaczy Bosch Common Rail wykonywane zgodnie z technologją firmy Bosch.

Naprawy wtryskiwaczy Delphi Common Rail z paskiem kodowym C3I oraz pompowtryskiwaczy Delphi E1 do samochodów Volvo FH-12 i FH-16 w ASO Wachowiak są już dostępne.

sprzedaż
11 grudzień 2017,  

Warto wiedzieć



Kierowca samochodu ciężarowego

 

Jedną  z najczęściej zgłaszanych usterek przez kierowców samochodów ciężarowych jest nadmierne zużycie paliwa. Zdefiniowany w ten sposób problem kryje jednak w sobie sporo niewiadomych. Przede wszystkim pytanie – czym jest nadmierne zużycie paliwa oraz czy jest ono usterką?

 

Producenci samochodów ciężarowych rzadko dokładnie określają normy zużycia paliwa. Związane to jest z tym, że na zużycie paliwa przez samochód ciężarowy wpływa wiele różnych czynników nie związanych z cechami eksploatacyjnymi pojazdów.

 

Do takich cech, między innymi, należą:

 

  • Jakość używanego paliwa;
  • Jakość innych materiałów eksploatacyjnych;
  • Jakość i stan techniczny eksploatowanych szybkozużywających się materiałów (przede wszystkim filtrów powietrza);
  • Obciążenie silnika;
  • Stan techniczny układu hamulcowego;
  • Geometria kół;
  • Jakość i stan ogumienia (szczególnie przy oponach regenerowanych (nalewanych) w których ogromne znaczenie ma stosowane w trakcie regeneracji kruszywo, wysokość nalewki oraz utrzymanie jej osiowości);
  • Niewłaściwe podpięcie naczepy (złe poziomowanie zestawu poprzez źle działający układ poziomowania) lub przyczepy;
  • Zbyt duża odległość pomiędzy ciągnikiem a naczepą (przyczepą);
  • Złe ustawienie spojlera;
  • Źle ustawione osie;
  • Źle dobrana waga naczepy (przyczepy) do zestawu.

 

Warto pamiętać, iż nadmierne zużycie paliwa w samochodzie z silnikiem Diesla spowodowane uszkodzeniami aparatury wtryskowej i/lub silnika zazwyczaj idzie w parze z innymi objawami ich nieprawidłowej pracy: wyraźne dymienie z rury wydechowej, pojawienie się błędów w komputerze pokładowym, nierówną pracą silnika, itp. W tym przypadku diagnostyka i weryfikacja pojazdu w serwisie samochodowym musi jednoznacznie wykazać utratę parametrów i właściwości eksploatacyjnych podzespołów układu zasilania paliwem i/lub silnika.


Zgodność parametrów technicznych podzespołów układu zasilania paliwem i silnika z wymaganiami obowiązujących norm oznacza, że przyczyną nadmiernego zużycia paliwa są uchybienia w eksploatacji pojazdu.