ASO Wachowiak jest pierwszą i obecnie jedyną w Polsce firmą oferującą pełne naprawy wtryskiwaczy Bosch Common Rail wykonywane zgodnie z technologją firmy Bosch.

Naprawy wtryskiwaczy Delphi Common Rail z paskiem kodowym C3I oraz pompowtryskiwaczy Delphi E1 do samochodów Volvo FH-12 i FH-16 w ASO Wachowiak są już dostępne.

sprzedaż
11 grudzień 2017,  

Warto wiedzieć



Użytkownik indywidualny (konsument)

 

Kupowałem Diesla – się cieszyłem.  Kupiłem – płacze.

 

Tak się zdarza, ponieważ po-pierwsze, klienci zwyczajowo wybierają sobie samochody nie zwracając uwagi na to co znajduje się pod ich maską. Po-drugie nie zadają sobie trudu zasięgnąć wiedzy o specyfice eksploatacji i serwisowania pojazdów z silnikiem Diesla.

 

Po roku 2000 na rynku samochodów osobowych i dostawczych z silnikiem Diesla w 90% występują pojazdy, silniki których zasilane są układami wtryskowymi (układami zasilania paliwem silników wysokoprężnych) typu Common Rail i pompowtryskiwaczami. Pompowtryskiwacze w silniku Diesla obecnie wykorzystuje się w samochodach Audi, VW, SEAT i SKODA. W pozostałych pojazdach montowane są układy Common Rail.

 

Układy Common Rail montowane w samochodach osobowych i dostawczych to są wyroby firm: Bosch, Delphi, Denso i Continental (wyroby Continental Common Rail produkowane są pod marką handlową VDO – były Siemens VDO)

 

Podsumowując doświadczenie rynkowe w eksploatacji i serwisowaniu układów Common Rail można następująca ocenić ich wartości użytkowe:

 

 Kryterium oceny  Podzespół Ocena
Bosch Delphi  Denso  Siemens VDO 
Osiągi Cały układ średnio-wysokie wysokie  wysokie  średnio-wysokie
Konsumpcja paliwa w stosunku do pojemności silnika   Cały układ średnia  niska   niska   średnio-niska
Czułość na złe paliwo Pompa niska wysoka  średnia  średnia
Wtryskiwacz średnio-niska wysoka  średnia  średnia
Koszt serwisowania Cały układ niski średni  średnio-wysoki  średni
Możliwość naprawy Pompa  tak tak  tak  tak
Wtryskiwacz  tak tak  nie   nie
Koszt Naprawy    Pompa  niski średnio-wysoki  średni  średnio-niski
Wtryskiwacz średni średnio-wysoki  brak   brak
Koszt nowych podzespołów  Pompa  średni średnio-wysoki  wysoki   średni
Wtryskiwacz średnio-wysoki średnio-wysoki  wysoki   wysoki
Dostępność podzespołów regenerowanych fabrycznie  Pompa  tak częściowo nie   nie
Wtryskiwacz  tak częściowo nie   nie

 

Kupując samochód z silnikiem Diesla warto ocenić ryzyko powstania usterek w układzie paliwowym oraz ewentualny koszt naprawy.

Następny element na który warto zwrócić uwagę, to rozrząd silnika. W przypadku zakupu samochodu z systemem opartym na pasek rozrządu należy uwzględnić, w kosztach zakupu, koszt natychmiastowej wymiany wszystkich wymiennych elementów rozrządu (paska, rolek, napinaczy). Lekceważenie tej czynności serwisowej może sprawić sporą niespodziankę w postaci pęknięcia paska rozrządu (lub zaklinowania się rolki) i doprowadzić do kosztownej operacji naprawy głowicy silnika, a nawet silnika w całości.

 

Nowoczesny samochód osobowy z silnikiem Diesla to ekonomiczny pojazd o wysokich wartościach użytkowych, ale żeby cieszyć się z jego użytkowania należy dostosować się do specyfiki jego eksploatacji.

 

Charakterystyczne cechy eksploatacyjne to:

 

  • właściwa wymiana filtrów;

 

  • eksploatacja turbosprężarki;

 

  • stosowanie właściwych środków eksploatacyjnych;

 

  • właściwe serwisowanie;

 

  • odpowiednia technika jazdy (użytkowania).

 

Uwzględniając te cechy w codziennym obcowaniu ze swoim autem można, po wielu latach, cieszyć się z niego tak samo jak i przy jego zakupie.