ASO Wachowiak jest pierwszą i obecnie jedyną w Polsce firmą oferującą pełne naprawy wtryskiwaczy Bosch Common Rail wykonywane zgodnie z technologją firmy Bosch.

Naprawy wtryskiwaczy Delphi Common Rail z paskiem kodowym C3I oraz pompowtryskiwaczy Delphi E1 do samochodów Volvo FH-12 i FH-16 w ASO Wachowiak są już dostępne.

sprzedaż
23 czerwiec 2017,  

Obsługa klienta



Jak zidentyfikować układ zasilania paliwem


Identyfikacja układu zasilania paliwem wymaga uzyskania wglądu do zamontowanych w samochodzie podzespołów aparatury wtryskowej, czyli:


♦   Otworzenia maski samochodu osobowego lub dostawczego;


♦   Podniesienia kabiny w samochodzie ciężarowym;


♦   Podniesienia maski lub osłony silnika w pojazdach użytkowych.


Po uzyskaniu dostępu do silnika w wiekszości przypadków w celu identyfikacji układu zasilania koniecznym jest również zdjęcie górnej pokrywy silnika.


Układ zasilania paliwem identyfikuje się poprzez producenta układu oraz jego typ. Na przykład: Bosch Common Rail.


Najbardziej znani producenci aparatury wtryskowej: Bosch, Delphi (były Lucas), Denso, Stanadyne, Zexel, Siemens VDO, Yanmar.


Typy układów: 


Klasyczny (z pompą wtryskową), Układ Common Rail, Układ z pompowtryskiwaczami, Układ PLD.


W niektórych przypadkach istnieje możliwość identyfikacji układu zasilania paliwem poprzez dane pojazdu (silnika), ale są to przypadki sporadyczne.


Identyfikacja klasycznych układów zasilania paliwem zawierających pompy wtryskowe odbywa się poprzez identyfikację pompy wtryskowej układu.


Układy Common Rail identyfikują  się analogicznie, poprzez identyfikację pompy wysokiego ciśnienia.


Wizualna różnica układów klasycznych i Common Rail polega na tym, że w układach klasycznych poszczególne wtryskiwacze połączone są z pompą wtryskową osobnymi przewodami wysokiego ciśnienia (rurkami), a w układach Common Rail pomiędzy pompą wysokiego ciśnienia a wtryskiwaczami znajduje się zasobnik ciśnienia (szyna). Zasobnik ciśnienia połączony jest przewodami wysokiego ciśnienia ze wszystkimi wtryskiwaczami i jednym przewodem z pompą wysokiego ciśnienia. Każdy wtryskiwacz Common Rail posiada złącze elektryczne do którego podłączona jest wtyczka z przewodem stanowiącym część wiązki elektrycznej pojazdu lub silnika.


Przy identyfikacji układów Common Rail pomocne są fabryczne oznaczenia na karoserii pojazdu lub na górnej pokrywie silnika. Obecność w występujących skrótach: CDi, TDCi, CRi, DCi, CRD itp. literki „C” oznacza że jest to właśnie układ Common Rail”.


Brak w pojeździe pompy wtryskowej lub pompy wysokiego ciśnienia typu Common Rail oznacza że posiada on układ zasilania typu PLD lub pompowtryskiwacze. Identyfikacja układów PLD i identyfikacja pompowtryskiwaczy wymagają specjalistycznej wiedzy i umiejętności. Identyfikacja tych układów odbywa się po wymontowaniu elementów układu zasilania z silnika, i nie jest dostępna dla użytkowników pojazdów.