ASO Wachowiak jest pierwszą i obecnie jedyną w Polsce firmą oferującą pełne naprawy wtryskiwaczy Bosch Common Rail wykonywane zgodnie z technologją firmy Bosch.

Naprawy wtryskiwaczy Delphi Common Rail z paskiem kodowym C3I oraz pompowtryskiwaczy Delphi E1 do samochodów Volvo FH-12 i FH-16 w ASO Wachowiak są już dostępne.

sprzedaż
19 listopad 2017,  

Obsługa klienta



Jak zidentyfikować pompę




Pompy wtryskowe


 


 


 


Pompy wtryskowe rozróżniają jako rzędowe i rotacyjne. Pompy mogą być sterowane mechanicznie lub elektronicznie.


Przy mechanicznym sterowaniu zmiana położenia pedału (dźwigni) gazu powoduje zmianę położenia dźwigni gazu na pompie wtryskowej za pośrednictwem linki lub cięgna.


Elektroniczne sterowanie przewiduje przekazanie informacji o położeniu pedału (dźwigni) gazu do pompy wtryskowej za pośrednictwem sygnału elektrycznego. W tym przypadku pedał lub dźwignia gazu stanowiące urządzenie elektroniczne połączone są ze sterownikiem pojazdu kablem elektrycznym. Pompa wtryskowa również jest złączona ze sterownikiem odpowiednim kablem.


Dźwignia gazu pompy wtryskowej w elektronicznie sterowanych pompach nie występuje.


Elektronicznie sterowane pompy wtryskowe mogą posiadać więcej niż dwa złącza elektryczne.


Każda pompa wtryskowa posiada na swoim korpusie tabliczkę znamionową która jest jej identyfikatorem.


Tabliczka znamionowa pompy wtryskowej może być wykonana w postaci metalowej listewki (przynitowanej do korpusu pompy) lub specjalnej płaszczyzny na odlewie obudowy pompy.


  



Pompy wysokiego ciśnienia Common Rail


 


 


Pompy wysokiego ciśnienia typu Common Rail posiadają na obudowach, podobnie jak pompy wtryskowe, odpowiednie tabliczki znamionowe.


Identyfikacja pomp wysokiego ciśnienia odbywa się poprzez odczytanie informacji zawartych na ich tabliczkach znamionowych.


Tabliczka znamionowa pompy wysokiego ciśnienia Common Rail może być wykonana w postaci metalowej listewki (przynitowanej do korpusu pompy) lub nalepki samoprzylepnej (przyklejonej do korpusu pompy).


Identyfikacja pomp wysokiego ciśnienia Common Rail lub pomp wtryskowych nie posiadających tabliczki znamionowej jest możliwa ale wyłącznie w zakresie typu pompy. Wykonanie takiej identyfikacji wymaga wykonania odpowiednich czynności specjalistycznych i nie zawsze może być przeprowadzona ze skutkiem pozytywnym.