ASO Wachowiak jest pierwszą i obecnie jedyną w Polsce firmą oferującą pełne naprawy wtryskiwaczy Bosch Common Rail wykonywane zgodnie z technologją firmy Bosch.
ASO Wachowiak jest pierwszą i obecnie jedyną w Polsce firmą oferującą pełne naprawy wtryskiwaczy Bosch Common Rail wykonywane zgodnie z technologją firmy Bosch.
Naprawy wtryskiwaczy Delphi Common Rail z paskiem kodowym C3I oraz pompowtryskiwaczy Delphi E1 do samochodów Volvo FH-12 i FH-16 w ASO Wachowiak są już dostępne.
Weryfikacji dokonuje się w celu określenia stopnia uszkodzenia poszczególnych elementów i podzespołów oraz określenia możliwych przyczyn powstania usterek. Istotną sprawą jest rozgraniczenie przyczyny powstania usterki i jej powodu. Przykładowo: przyczyną uszkodzenia pompy wtryskowej może być nadmierne zużycie jej elementów, a powodem tego — woda w zasilającym pompę paliwie.
Określenie powodów powstania w elementach i podzespołach aparatury wtryskowej silników wysokoprężnych oraz w silnikach Diesla często wymaga dodatkowych badań specjalistycznych. Takie badania nie stanowią podstawowych usług świadczonych przez firmę, ale na zlecenie Klientów wykonywane są we współpracy z wiodącymi w kraju ośrodkami badawczymi. Właściwe wskazanie przez firmę kierunków i zakresów badań specjalistycznych w tych ośrodkach pozwala na zwiększenie efektywności badań przy równoczesnym zmniejszeniu ich kosztów.
Naprawy wykonywane w firmie Wachowiak odbywają się zgodnie z obowiązującymi technologiami stosowanymi do poszczególnych marek samochodów, silników i elementów aparatury wtryskowej.
Stosowane metody i techniki naprawcze, wiedza i wieloletnie doświadczenie w połączeniu z odpowiednim specjalistycznym wyposażeniem, pozwalają osiągać efekt jednoznacznej zgodności parametrów technicznych naprawionych produktów z wymaganiami technicznymi ich producenta. W przypadku elementów aparatury wtryskowej jest to zgodność parametrów produktów z odpowiednimi kartami prób producentów sprawdzana drogą testowania produktów. Testowanie elementów aparatury wtryskowej odbywa się na odpowiednich (wymaganych przez producentów) najnowocześniejszych stanowiskach probierczych.
Przy odbiorze naprawionych towarów Klienci informowani są o zasadach ich właściwej eksploatacji.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
POMPY VP |
POMPY CR |
Pompy PLD |
Wtryskiwacze CR |
Pompo-
|
Oceny techniczne i opinie powstają w firmie Wachowiak na podstawie wykonanych czynności diagnostyczno-weryfikacyjnych oraz przeprowadzonych badań specjalistycznych. W zakresie aparatury wtryskowej ekspertyzy obejmują towary w okresie gwarancyjnym oraz pogwarancyjnym.
Przy badaniach silników i ich osprzętu, znajdujących się w okresie gwarancyjnym, rozpatrywane są wyłącznie sprawy związane z silnikami Deutz.
Ekspertyzy wykonywane są zgodnie z pisemnymi zleceniami Klientów. Wystawiane opinie i oceny techniczne posiadają status ekspertyz autoryzowanego przedstawiciela producenta poszczególnych towarów, ekspertyz niezależnych lub ekspertyz rzeczoznawców biegłych sądowych.
W przypadku ujawnienia się usterki w trakcie eksploatacji wskazane jest:
Samochód (pojazd mechaniczny):
Ocenić objawy usterki:
o Problemy z prowadzeniem
o Problemy z hamowaniem
o Dymienie (na czarno, na biało)
o Brak mocy (złe przyśpieszanie, brak właściwej reakcji na naciśnięcie pedału gazu, itp.)
o Zgasł i nie odpala (odpala i gaśnie)
o Obce dźwięki (stuki, piski, wibracje, itp.)
o Zapalenie się kontrolki na tablicy rozdzielczej
o Inne
W zależności od oceny objawów usterki sprawdzić:
o Stan kół i opon (ciśnienie w oponach)
o Poprawność obracania się kierownicy (opory oraz brak wyczuwalnych przeskoków w układzie kierowniczym podczas ruchów kierownicą w lewo – w prawo)
o Obecność pod pojazdem śladów jakichkolwiek wycieków płynów
o Poziom wszystkich płynów (w tym: oleju silnikowego, płynu chłodniczego, płynu hamulcowego, płynu wspomagania układu kierowniczego, itp.)
o Stan zabrudzenia filtra( lub wkładu filtra) powietrza
o Zawartość i poziom paliwa w zbiorniku (nie sugerując się wskazaniami czujnika poziomu paliwa. Jeżeli nie ma takiej możliwości – ocenić kiedy nastąpiło ostatnie tankowanie, ile paliwa zatankowano i ile kilometrów na tym paliwie przejechano)
o Możliwość uruchomienia silnika i tryb jego pracy (normalny lub w trybie awaryjnym – przy świecącej się kontrolce na tablicy rozdzielczej)
o Możliwość kontynuacji ruchu
Na podstawie wyników dokonanej oceny:
o Samodzielnie usunąć możliwe do usunięcie usterki (wymienić uszkodzone koło, wyrównać lub podnieść ciśnienie w oponach, uzupełnić brakujące płyny, uzupełnić paliwo w zbiorniku, wymienić filtr (lub wkład filtra) powietrza, odpowietrzyć układ zasilania paliwem, wymienić uszkodzoną żarówkę, itp.)
o Kontynuować podróż w trybie awaryjnym
o Samodzielnie dojechać do najbliższego warsztatu lub serwisu samochodowego
o Skontaktować się poprzez środki komunikacji na odległość ze znanym sobie warsztatem lub serwisem samochodowym
o Wezwać pomoc techniczną
Maszyna (urządzenie stacjonarne):
Ocenić objawy usterki:
o Dymienie ( na czarno, na biało)
o Brak mocy (brak reakcji na dźwignie gazu)
o Nierówna praca silnika
o Zgasł i nie odpala (odpala i gaśnie)
o Obce dźwięki (stuki, piski, wibracje, itp.)
o Zapalenie się kontrolki na tablicy rozdzielczej (o ile istnieje)
o Inne
W zależności od oceny objawów usterki sprawdzić:
o Stan zabrudzenia filtra (lub wkładu filtra) powietrza
o Przepustowość filtra paliwa
o Poprawność i ciśnienie zasilania w układzie wtryskowym
o Obecność śladów jakichkolwiek wycieków płynów
o Poziom wszystkich płynów (w tym: oleju silnikowego, płynu chłodniczego, płynów hydraulicznych, itp.)
o Zawartość i poziom paliwa w zbiorniku (nie sugerując się wskazaniami czujnika poziomu paliwa)
o Poziom obciążenia silnika
o Możliwość uruchomienia silnika i tryb jego pracy (normalny lub w trybie awaryjnym)
Na podstawie wyników dokonanej oceny:
o Samodzielnie usunąć możliwe do usunięcie usterki (uzupełnić brakujące płyny, uzupełnić paliwo w zbiorniku, odpowietrzyć układ zasilania paliwem, wymienić filtry powietrza i paliwa, zredukować obciążenie maszyny, itp.)
o Kontynuować pracę w trybie oszczędnościowym (awaryjnym)
o Skontaktować się poprzez środki komunikacji na odległość z serwisantem
o Wezwać pomoc techniczną
W serwisach i warsztatach samochodowych do których ma się zaufanie.
Jeżeli takich nie ma, to warto poszukać, korzystając ze wszystkich możliwych źródeł informacji. Pochopna decyzja może słono kosztować. Przede wszystkim w postaci powtórnych napraw oraz usuwania skutków napraw niewłaściwych.
O czym warto pamiętać:
· Jakość usług wyznacza kwalifikacja i umiejętności personelu, wyposażenie serwisu, posiadane technologie oraz stosowane procedury.
· Firmowe szyldy nie wykonują usług, ale w wielu przypadkach wskazują na poziom wyposażenia i posiadania odpowiednich technologii diagnostyczno-naprawczych.
· Ceny usług, przeważnie, nie są wskaźnikiem jakości oraz opłacalności i nie powinny mieć decydującego znaczenia przy wyborze serwisanta.
· Gwarancja lub rękojmia za wykonaną usługę mają tym większe znaczenie dla Klienta, czym większa jest możliwość ich wyegzekwowania od gwaranta.
Dobre oczywiście. Natomiast postaje pytanie: które paliwo jest dobre? Mówimy rzekomo o oleju napędowym.
Każdy sprzedawca oleju napędowego posiada odpowiedni certyfikat jakości i tłumaczy, że sprzedawane przez niego paliwo jest bardzo dobre. Warto jednak wiedzieć, iż certyfikat dotyczy jakości paliwa wyprodukowanego w rafinerii i nie uwzględnia czasami długiej drogi od rafinerii, poprzez wielokrotne transportowanie i pośrednie magazynowanie, do dystrybucji.
Własne wieloletnie doświadczenie firmy Wachowiak oraz jej klientów pozwala na jednoznaczne stwierdzenie, że najbardziej bezpiecznym, na terenie kraju, jest tankowanie oleju napędowego z dystrybutorów stacji paliwowych firm BP i Statoil.
Te właśnie stacje polecamy serdecznie.
Jeżeli jest taka konieczność to warto. Warto również przy tym wiedzieć jakie dodatki i w jakiej konieczności.
Dodatki do oleju napędowego (czasami nazywane uszlachetniaczami) to są specjalistyczne koncentrowane płyny zadaniem których jest podniesienie pewnych wartości stosowanego paliwa takich jak: jakości spalania (większej oszczędności w zużyciu paliwa), liczby cetanowej, właściwości smarnych i antykorozyjnych, właściwości termicznych (niższa temperatura zamarznięcia paliwa), zmniejszenia emisji spalin itp.
Przegląd oferty rynkowej jednoznacznie pozwala podzielić ją na dwie grupy: dodatki produkowane przez producentów paliwa i aparatury wtryskowej oraz produkowane przez inne firmy nie związane z produkcją paliwa i systemów wtryskowych.
Biorąc pod uwagę specjalizację firm, koszty badań oraz doświadczenie w tej dziedzinie motoryzacji nie ulega wątpliwości, że dodatki wyprodukowane przez grupę producentów paliwa i aparatury wtryskowej są produktem lepiej dostosowanym i dokładniej przetestowanym niż inne.
Do tych produktów należą dodatki do paliwa firm: Stanadyne (Performance formula), Delphi (Diesel Additive Plus) oraz Shell (Shell Additive).
Który z nich stosować?
Wybór należy do Państwa.
Usterki można podzielić na trzy grupy, związane z:
1. ujawnieniem się wad produkcyjnych;
2. zużyciem eksploatacyjnym;
3. niewłaściwą eksploatacją.
Wpływu na nie powstanie (ujawnienie się) usterek pierwszego typu Użytkownik nie ma. Ma jednak wpływ na nie powstanie usterek drugiego i trzeciego typu.
Zużycie eksploatacyjne można zmniejszyć poprzez właściwe serwisowanie i użytkowanie.
Usterki trzeciego typu można całkowicie wyeliminować poprzez stosowanie właściwych środków eksploatacyjnych, szybkozużywających się części zamiennych i materiałów oraz użytkowanie, ściśle zgodne z zaleceniami producenta.
Ściśle mówiąc:
W pełnej zgodności z warunkami udzielonej gwarancji oraz zaleceniami gwaranta.
Najbardziej bezpiecznym rozwiązaniem dla Klienta jest serwisowanie samochodu, silnika lub układu zasilania paliwem, znajdującego się w obowiązującym okresie gwarancyjnym, bezpośrednio w firmie gwaranta lub jego oficjalnego przedstawiciela.