ASO Wachowiak jest pierwszą i obecnie jedyną w Polsce firmą oferującą pełne naprawy wtryskiwaczy Bosch Common Rail wykonywane zgodnie z technologją firmy Bosch.

Naprawy wtryskiwaczy Delphi Common Rail z paskiem kodowym C3I oraz pompowtryskiwaczy Delphi E1 do samochodów Volvo FH-12 i FH-16 w ASO Wachowiak są już dostępne.

sprzedaż
24 lipiec 2017,  

Nasz serwis



DIAGNOSTYKA

Diagnostyka stanowi podstawowy element działania serwisu naprawczego. Poprzez diagnostykę określamy w którym obszarze znajduję się usterka oraz sprawdzamy poprawność pracy podzespołów i mechanizmów. W praktyce diagnostykę dzielimy na trzy rodzaje: wstępną, podstawową i zasadniczą.;
Diagnostyka wstępna — ogólne sprawdzenie występowania usterek w pojeździe lub mechaniźmie;
Diagnostyka podstawowa — określenie układów i podzespołów w których występują usterki;
Diagnostyka zasadnicza — sprawdzenie poszczególnych parametrów podzespołu lub mechanizmu na zgodność z obowiązującymi wymaganiami technicznymi. Diagnostyka obejmuje odczyty i pomiary mechaniczne, hydrauliczne, elektryczne i elektroniczne.

WERYFIKACJA

Weryfikacji dokonuje się w celu określenia stopnia uszkodzenia poszczególnych elementów i podzespołów oraz określenia możliwych przyczyn powstania usterek. Istotną sprawą jest rozgraniczenie przyczyny powstania usterki i jej powodu. Przykładowo: przyczyną uszkodzenia pompy wtryskowej może być nadmierne zużycie jej elementów, a powodem tego — woda w zasilającym pompę paliwie.

Określenie powodów powstania w elementach i podzespołach aparatury wtryskowej silników wysokoprężnych oraz w silnikach Diesla często wymaga dodatkowych badań specjalistycznych. Takie badania nie stanowią podstawowych usług świadczonych przez firmę, ale na zlecenie Klientów wykonywane są we współpracy z wiodącymi w kraju ośrodkami badawczymi. Właściwe wskazanie przez firmę kierunków i zakresów badań specjalistycznych w tych ośrodkach pozwala na zwiększenie efektywności badań przy równoczesnym zmniejszeniu ich kosztów.

NAPRAWA

Naprawy wykonywane w firmie Wachowiak odbywają się zgodnie z obowiązującymi technologiami stosowanymi do poszczególnych marek samochodów, silników i elementów aparatury wtryskowej.

Stosowane metody i techniki naprawcze, wiedza i wieloletnie doświadczenie w połączeniu z odpowiednim specjalistycznym wyposażeniem, pozwalają osiągać efekt jednoznacznej zgodności parametrów technicznych naprawionych produktów z wymaganiami technicznymi ich producenta. W przypadku elementów aparatury wtryskowej jest to zgodność parametrów produktów z odpowiednimi kartami prób producentów sprawdzana drogą testowania produktów. Testowanie elementów aparatury wtryskowej odbywa się na odpowiednich (wymaganych przez producentów) najnowocześniejszych stanowiskach probierczych.

Przy odbiorze naprawionych towarów Klienci informowani są o zasadach ich właściwej eksploatacji.

REGENERACJA

POMPY VP

POMPY CR

Pompy PLD

Wtryskiwacze CR

Pompo-
wtryskiwacze

OCENY I OPINIE TECHNICZNE

Oceny techniczne i opinie powstają w firmie Wachowiak na podstawie wykonanych czynności diagnostyczno-weryfikacyjnych oraz przeprowadzonych badań specjalistycznych. W zakresie aparatury wtryskowej ekspertyzy obejmują towary w okresie gwarancyjnym oraz pogwarancyjnym.

Przy badaniach silników i ich osprzętu, znajdujących się w okresie gwarancyjnym, rozpatrywane są wyłącznie sprawy związane z silnikami Deutz.

Ekspertyzy wykonywane są zgodnie z pisemnymi zleceniami Klientów. Wystawiane opinie i oceny techniczne posiadają status ekspertyz autoryzowanego przedstawiciela producenta poszczególnych towarów, ekspertyz niezależnych lub ekspertyz rzeczoznawców biegłych sądowych.

Jak postępować w przypadku ujawnienia się usterki w samochodzie lub maszynie

W przypadku ujawnienia się usterki w trakcie eksploatacji wskazane jest:

 

Samochód (pojazd mechaniczny):

 

Ocenić objawy usterki:

o   Problemy z prowadzeniem

o   Problemy z hamowaniem

o   Dymienie (na czarno, na biało)

o   Brak mocy (złe przyśpieszanie, brak właściwej reakcji na naciśnięcie pedału gazu, itp.)

o   Zgasł i nie odpala (odpala i gaśnie)

o   Obce dźwięki (stuki, piski, wibracje, itp.)

o   Zapalenie się kontrolki na tablicy rozdzielczej

o   Inne

 

W zależności od oceny objawów usterki sprawdzić:

o   Stan kół i opon (ciśnienie w oponach)

o   Poprawność obracania się kierownicy (opory oraz brak wyczuwalnych przeskoków w układzie kierowniczym podczas ruchów kierownicą w lewo – w prawo)

o   Obecność pod pojazdem śladów jakichkolwiek wycieków płynów

o   Poziom wszystkich płynów (w tym: oleju silnikowego, płynu chłodniczego, płynu hamulcowego, płynu wspomagania układu kierowniczego, itp.)

o   Stan zabrudzenia filtra( lub wkładu filtra) powietrza

o   Zawartość i poziom paliwa w zbiorniku (nie sugerując się wskazaniami czujnika poziomu paliwa. Jeżeli nie ma takiej możliwości – ocenić kiedy nastąpiło ostatnie tankowanie, ile paliwa zatankowano i ile kilometrów na tym paliwie przejechano)

o   Możliwość uruchomienia silnika i tryb jego pracy (normalny lub w trybie awaryjnym – przy świecącej się kontrolce na tablicy rozdzielczej)

o   Możliwość kontynuacji ruchu

 

Na podstawie wyników dokonanej oceny:

o   Samodzielnie usunąć możliwe do usunięcie usterki (wymienić uszkodzone koło, wyrównać lub podnieść ciśnienie w oponach, uzupełnić brakujące płyny, uzupełnić paliwo w zbiorniku, wymienić filtr (lub wkład filtra) powietrza, odpowietrzyć układ zasilania paliwem, wymienić uszkodzoną żarówkę, itp.)

o   Kontynuować podróż w trybie awaryjnym

o   Samodzielnie dojechać do najbliższego warsztatu lub serwisu samochodowego

o   Skontaktować się poprzez środki komunikacji na odległość ze znanym sobie warsztatem lub serwisem samochodowym 

o   Wezwać pomoc techniczną

 

Maszyna (urządzenie stacjonarne)

 

Ocenić objawy usterki:

o   Dymienie ( na czarno, na biało)

o   Brak mocy (brak reakcji na dźwignie gazu)

o   Nierówna praca silnika

o   Zgasł i nie odpala (odpala i gaśnie)

o   Obce dźwięki (stuki, piski, wibracje, itp.)

o   Zapalenie się kontrolki na tablicy rozdzielczej (o ile istnieje)

o   Inne

 

W zależności od oceny objawów usterki sprawdzić:

o   Stan zabrudzenia filtra (lub wkładu filtra) powietrza

o   Przepustowość filtra paliwa

o   Poprawność i ciśnienie zasilania w układzie wtryskowym

o   Obecność śladów jakichkolwiek wycieków płynów

o   Poziom wszystkich płynów (w tym: oleju silnikowego, płynu chłodniczego, płynów hydraulicznych, itp.)

o   Zawartość i poziom paliwa w zbiorniku (nie sugerując się wskazaniami czujnika poziomu paliwa)

o   Poziom obciążenia silnika

o   Możliwość uruchomienia silnika i tryb jego pracy (normalny lub w trybie awaryjnym)

 

Na podstawie wyników dokonanej oceny:

o   Samodzielnie usunąć możliwe do usunięcie usterki (uzupełnić brakujące płyny, uzupełnić paliwo w zbiorniku, odpowietrzyć układ zasilania paliwem, wymienić filtry powietrza i paliwa, zredukować obciążenie maszyny, itp.)

o   Kontynuować pracę w trybie oszczędnościowym (awaryjnym)

o   Skontaktować się poprzez środki komunikacji na odległość z serwisantem

o   Wezwać pomoc techniczną

 

Gdzie najlepiej serwisować pojazd lub silnik

W serwisach i warsztatach samochodowych do których ma się zaufanie.

 

Jeżeli takich nie ma, to warto poszukać, korzystając ze wszystkich możliwych źródeł informacji. Pochopna decyzja może słono kosztować. Przede wszystkim w postaci powtórnych napraw oraz usuwania skutków napraw niewłaściwych.

 

O czym warto pamiętać:

·      Jakość usług wyznacza kwalifikacja i umiejętności personelu, wyposażenie serwisu, posiadane technologie oraz stosowane procedury.

·      Firmowe szyldy nie wykonują usług, ale w wielu przypadkach wskazują na poziom wyposażenia i posiadania odpowiednich technologii diagnostyczno-naprawczych.

·      Ceny usług, przeważnie, nie są wskaźnikiem jakości oraz opłacalności i nie powinny mieć decydującego znaczenia przy wyborze serwisanta.

·      Gwarancja lub rękojmia za wykonaną usługę mają tym większe znaczenie dla Klienta, czym większa jest możliwość ich wyegzekwowania od gwaranta.

 

Jakie paliwo stosować

Dobre oczywiście. Natomiast postaje pytanie: które  paliwo jest dobre? Mówimy rzekomo o oleju napędowym.

Każdy sprzedawca oleju napędowego posiada odpowiedni certyfikat jakości i tłumaczy, że sprzedawane przez niego paliwo jest bardzo dobre.  Warto jednak wiedzieć, iż certyfikat dotyczy jakości paliwa wyprodukowanego w rafinerii i nie uwzględnia czasami długiej drogi  od rafinerii, poprzez wielokrotne transportowanie i pośrednie magazynowanie, do dystrybucji.

 

Własne wieloletnie doświadczenie firmy Wachowiak oraz jej klientów pozwala na jednoznaczne stwierdzenie, że najbardziej bezpiecznym, na terenie kraju, jest tankowanie oleju napędowego z dystrybutorów stacji paliwowych firm BP i Statoil.

Te właśnie stacje polecamy serdecznie.

Czy warto stosować dodatki do paliw

Jeżeli jest taka konieczność to warto. Warto również przy tym wiedzieć jakie dodatki i w jakiej konieczności.

Dodatki do oleju napędowego (czasami nazywane uszlachetniaczami) to są specjalistyczne koncentrowane płyny zadaniem których jest podniesienie pewnych wartości stosowanego paliwa takich jak: jakości spalania (większej oszczędności w zużyciu paliwa), liczby cetanowej,  właściwości smarnych i antykorozyjnych, właściwości termicznych (niższa temperatura zamarznięcia paliwa), zmniejszenia emisji spalin itp.

 

Przegląd oferty rynkowej jednoznacznie pozwala podzielić ją na dwie grupy: dodatki produkowane przez producentów paliwa i aparatury wtryskowej oraz produkowane przez inne firmy nie związane z produkcją paliwa i systemów wtryskowych.  

Biorąc pod uwagę specjalizację firm, koszty badań oraz doświadczenie w tej dziedzinie motoryzacji nie ulega wątpliwości, że dodatki wyprodukowane przez grupę producentów paliwa i aparatury wtryskowej są produktem lepiej dostosowanym i dokładniej przetestowanym niż inne.

Do tych produktów należą dodatki do paliwa firm:  Stanadyne (Performance formula), Delphi (Diesel Additive Plus) oraz Shell (Shell Additive).

 

Który z nich stosować?

Wybór należy do Państwa.

Jak zapobiegać powstaniu usterek użytkowych

Usterki można podzielić na trzy grupy, związane z:

1.  ujawnieniem się wad produkcyjnych;

2.  zużyciem eksploatacyjnym;

3.  niewłaściwą eksploatacją.

 

Wpływu na nie powstanie (ujawnienie się) usterek pierwszego typu Użytkownik nie ma. Ma jednak wpływ na nie powstanie usterek drugiego i trzeciego typu.

 

Zużycie eksploatacyjne można zmniejszyć poprzez właściwe serwisowanie i użytkowanie.

 

Usterki trzeciego typu można całkowicie wyeliminować poprzez stosowanie właściwych środków eksploatacyjnych, szybkozużywających się części zamiennych i materiałów oraz użytkowanie, ściśle zgodne z zaleceniami producenta.

 

 

Jak serwisować samochód lub silnik w okresie gwarancji

Ściśle mówiąc: 

W pełnej zgodności z warunkami udzielonej gwarancji oraz zaleceniami gwaranta.

 

Najbardziej bezpiecznym rozwiązaniem dla Klienta jest serwisowanie samochodu, silnika lub układu zasilania paliwem, znajdującego się w obowiązującym okresie gwarancyjnym, bezpośrednio w firmie gwaranta lub jego oficjalnego przedstawiciela.