ASO Wachowiak jest pierwszą i obecnie jedyną w Polsce firmą oferującą pełne naprawy wtryskiwaczy Bosch Common Rail wykonywane zgodnie z technologją firmy Bosch.
ASO Wachowiak jest pierwszą i obecnie jedyną w Polsce firmą oferującą pełne naprawy wtryskiwaczy Bosch Common Rail wykonywane zgodnie z technologją firmy Bosch.
Naprawy wtryskiwaczy Delphi Common Rail z paskiem kodowym C3I oraz pompowtryskiwaczy Delphi E1 do samochodów Volvo FH-12 i FH-16 w ASO Wachowiak są już dostępne.
Stanadyne - 130 lat na rynku
Firma Stanadyne bierze swoje początki z roku 1876. Powstała jako Hartford Screw Machine Company, która rozpoczęła produkcję maszyn dla produkcji śrub. Właściwa strategia firmy i udane inwestycje spowodowały, iż z czasem firma została wiodącym producentem elementów precyzyjnych dla przemysłu wytwórczego w całej Ameryce Północnej.
Zaczynając od 1940 roku firma rozpoczęła produkcję rotacyjnych pomp wtryskowych do silników Diesla pod nazwą Rosa Master. W miarę rozwoju rynku samochodów z silnikiem wysokoprężnym firma Stanadyne opracowywała nowoczesne układy paliwowe i ich elementy. W tym pompy wtryskowe mechaniczne i sterowane elektronicznie, wtryskiwacze tradycyjne, dwusprężynowe i ołówkowe, systemy filtrowania paliwa i separacji wody z oleju napędowego.
Dzisiaj głównym celem Stanadyne jest jakość i wydajność. Na ich podstawie Stanadyne zamierza przekształcić oczekiwania rynku na swoje produkty. Dlatego wielu producentów samochodów i silników nadal wybierają Stanadyne jako dostawcę układów zasilania do silników nie tylko wysokoprężnych ale również i zasilanych benzyną. Ostatnim osiągnięciem Stanadyne zostały układy GDI do bezpośredniego wtrysku benzyny oraz UPW do silników Diesla.
Stanadyne Common Rail
Następna generacja Common Rail dla małych i średnich silników Diesla (od 2 do 7 litrów pojemności) produkowana przez Stanadyne wyróżnia się małymi gabarytami, wyższym niż w innych konkurencyjnych układach ciśnieniem oraz bardzo krótkim czasem reakcji wtryskiwaczy na sygnał sterujący.
Opracowany wspólnie z producentami pojazdów układ zawierający pompę wysokiego ciśnienia, zasobnik (szynę), wtryskiwaczy oraz sterownik pozwala osiągać niezwykłą wydajność i efektywność pracy przy elastyczności dostosowania układu do szerokiej gamy silników.
Układ Stanadyne Common Rail osiąga ciśnienie powyżej 2300 Bar. Pompa wysokiego ciśnienia w zależności od zapotrzebowania producenta pojazdu może zawierać czujnik temperatury, wewnętrzną pompkę podającą oraz mechaniczny lub elektroniczny zawór sterujący. Jest w stanie pracować przy temperaturach paliwa na zasilaniu pompy od –40C do 100C. Stworzona jest do pracy z paliwem o zaniżonych właściwościach smarnych. Wtryskiwacze wyróżniają się wysoką odpornością na utratę szczelności, czasem reakcji, niskim napięciem wysterowania.
Performance formula - jeden z dwóch dodatków do oleju napędowego produkowanych przez producentów aparatury wtryskowej do silników Diesla. Unikalne właściwości tego produktu sprawiły iż w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie został on produktem stosowanym przez wielu użytkowników przy każdym tankowaniu pojazdu. Od 1998 roku Performance formula zdobywa Polski rynek motoryzacyjny i staje się coraz bardziej cenionym płynem wśród kierowców.
Stanadyne Diesel Service
Autoryzacja Stanadyne w zakresie naprawy aparatury wtryskowej nie przewiduje podziału na klasy autoryzacji. Niemniej serwisy Diesla różnią się możliwościami wykonania napraw wyrobów Stanadyne. Zależy to od wyposażenia oraz przeszkolenia personelu.
Wszystkie serwisy Stanadyne są wyposażone i przeszkolone w zakresie naprawy pomp mechanicznych typu Rosa Master, DB2 i DB4. Naprawa mechanicznych pomp typu DB4 Target i DB4 Target 2 wymaga już uaktualnienia posiadanego wyposażenia serwisu. Natomiast naprawa pomp elektronicznie sterowanych Stanadyne typu DE i DS jest niemożliwa bez wyposażenia serwisu w specjalistyczne elektroniczne sterowniki, oprzyrządowanie komputerowe klucze specjalistyczne i narzędzia pomiarowe. Podobnie będzie wyglądać sytuacja związana z naprawą układów Common Rail, która na dzień dzisiejszy, nie jest jeszcze dostępna.
Stanadyne Diesel Service Wachowiak na bieżąco aktualizuje swoje wyposażenie serwisowe oraz poszerza swą wiedzę i umiejętności na szkoleniach prowadzonych przez szkoleniowców z centrali Stanadyne w Stanach Zjednoczonych. Pozwala to na zapewnienie klientom gwarantowanych usług w zakresie naprawy całej gamy wyrobów Stanadyne za wyjątkiem nie obecnych na polskim rynku pomp typu DS.
Ciągła praca nad poszerzeniem stanów magazynowych oraz dostępności pomp typu DE w systemie wymiennym zbliża ofertę firmy Wachowiak do oczekiwań jej klientów, użytkowników aparatury wtryskowej Stanadyne.
Stanadyne Corporation od wielu lat prowadzi badania nie tylko w kierunku rozwoju układów zasilania paliwem silników wysokoprężnych, ale również nad systemami ich ochrony i zabezpieczenia przed wpływem paliw niskiej jakości. Owocem wieloletnich badań i doświadczeń eksploatacyjnych został system filtrowania paliwa pod nazwą Fuel Manager. Fuel Manager to unikatowy modułowy system filtrowania paliwa i separacji wody. Produkowany jest w trzech wersjach: FM10 - do samochodów osobowych, FM-100 - do samochodów dostawczych i FM1000 - do samochodów ciężarowych. Moduły systemu obejmują podstawy filtrów paliwa; elementy filtrujące o dokładności filtrowania 150, 30, 10, 5 i 2 mikrometry; odstojniki, czujniki wody i zanieczyszczeń, pompki paliwa ręczne i elektryczne; podgrzewacze paliwa oraz system szybkiej wymiany elementów filtrujących.